Autopilot OFF
Spomínate si, ako ste fungovali pred pandémiou? Ako vyzerala Vaša každodenná rutina? Vstali ste, so zalepenými očami prichystali deti do školy a seba do roboty, v polokóme absolvovali rannú kolónu, v poslednej chvíli vyložili deti pred školou a leteli do roboty, kde ste denné úlohy a rutinné činnosti zvládli ľavou zadnou. Poobede nazad po deti, na krúžky, blesková káva, rýchly nákup, večera, domáce úlohy, večerné správy, film medzi reklamami.. a tak ďalej, dookola. Tak automaticky, ako keď David Hasselhoff naprogramoval trasu do nezničiteľného autíčka KITT a to ho zaviezlo, kde bolo potrebné.

Autopilot sa vypol a rutina skončila v momente, keď sa vírus nezastaviteľne blížil k našim hraniciam, vláda vyhlásila núdzový stav a všetko zaužívané sa obrátilo hore nohami. Prvé dni ľudia mali pocit, že spolu s vírusom sa blíži vojna a treba vykúpiť všetku múku a ryžu, aby neumreli od hladu. Mali pocit, že treba konať obratom - viedol ich pud sebazáchovy.
Nečinnosť som vždy považovala za obrovský luxus a každú nevyužitú príležitosť za premárnenú šancu
Takýto prístup je správny aj v biznise. Menia sa podmienky, zmeníme aj prístup. Čím skôr sa spamätáme a vycítime nový smer, tým ľahšie sa prispôsobíme. Budem sa opakovať, ale ako som citovala v jednom z mojich predošlých článkov "iba blbý človek nemení rozhodnutia a názory, ak sa menia okolnosti".
Mnohé úspešné spoločnosti vedené kreatívnym manažmentom reštartovali svoje fungovanie práve v krízových časoch. Krízu využili ako príležitosť na zmenu a nestratili nádej.
Pomaly opäť svitá na lepšie časy, šírenie koronavírusu je celkom stabilizované a veľmi pravdepodobne sme na dobrej ceste k reštartu spoločnosti. Prežili sme najturbulentnejšiu búrku posledných desaťročí, učíme sa tancovať v daždi a to nás robí silnejšími. V čase pred pandémiou mali vyššiu trhovú hodnotu tie podnikania, ktoré boli zamerané na úspech. Aktuálne by sme sa ale mali viac sústrediť na inovácie, zvykať si a učiť sa nové veci, rozširovať vedomosti. Keď nie ste na tom finančne najlepšie, premýšľajte o tom, aké máte možnosti na to, aby ste tento stav zmenili.
"Či si myslíte, že to zvládnete, alebo si myslíte, že to nezvládnete, stále máte pravdu." - Henry Ford